Vyberte stránku

LinkedIn je specifická sociální síť. Tím, že byl založen jako platforma pro spolupráci má obrovské kapacity v uživatelích v produktivním věku, kteří v něm mohou mít skvělý nástroj pro komunikaci a hledání nových pracovních či obchodních příležitostí. Tento původní záměr ovlivnil a stále ovlivňuje strukturu této sítě, složení jejích členů, způsob komunikace, nástroje, pravidla i její kulturu. A samozřejmě i její potenciál pro byznys. Jako sociální síť pro profesionály jim umožnuje propojovat se, komunikovat, sdílet, spolupracovat, pomáhat si k dosahování svých pracovních cílů a podnikatelských záměrů. Členové sítě jsou zde se záměrem propojovat se s lidmi, kteří jim mohou pomoci dosahovat jejich pracovních i osobních cílů.  Podle průzkumu Business Insider je LinkedIn už třetím rokem považován za nejdůvěryhodnější sociální síť.

Členové sítě LinkedIn pracují na manažerských pozicích (od středního po top-management) nebo na pozicích specialistů (IT, marketing, finance…). Mají vyšší vzdělání a vyšší příjmy. Roste i skupina odborníků na volné noze. Ať už pracovní místo hledáte nebo nabízíte, je pro vás užitečné vědět, po kterých pozicích je na LinkedIn největší poptávka.

 

LinkedIn shromáždil data od 4 000 náborových pracovníků z celého světa, aby zjistil, koho přesně náboroví pracovníci hledají.

V tabulce uvádíme celosvětově 15 nejvýznamnějších povolání, které se náboráři snaží obsadit, i s počty volných pracovních míst (opět celosvětově) pro každé povolání. (Zachycuje otevřené inzeráty k 31. březnu 2019.)

 

Obor Příklad pozice Počet volných míst
prodej ředitel obchodu, obchodní zástupce 1 milion +
podpora pracovník desktop podpory, specialista klientské podpory 1 milion +
provoz provozní ředitel, ředitel zákaznické péče 700 000 +
marketing manažeři a specialisté na reklamu nebo online marketing 390 000 +
technika vedoucí technických projektů, softwaroví inženýři 300 000 +
administrativa asistenti, koordinátoři 250 000 +
finance finanční analytik 170 000 +

 

účetnictví manažeři, senioři účetní 160 000 +
poradenství poradce v oblasti managementu 130 000 +
HR ředitel nebo specialista řízení lidských zdrojů 100 000 +
Business Development manažeři, koordinátoři, administrativní pracovníci 100 000 +
zabezpečování kvality manažeři, senior inženýři 80 000 +
IT správci počítačových sítí, IT manageři 70 000 +
produktový management manažeři a specialisté 35 000 +
projektový management vedoucí projektů – senioři, řízení programů po technické stránce 4 000 +

 

LinkedIn ovšem neslouží jen k prezentaci sebe sama na straně jedné a k náboru nových zaměstnanců na straně druhé. Jak zaznělo už v začátku článku, stejně důležité je udržování obchodních kontaktů a aktivní obchodování. To je zřejmé i z následujících faktů:

  • Asi 45% čtenářů článků na LinkedIn je na vyšších pozicích (manažeři a ředitelé).
  • 41% milionářů (měřeno v USA, tedy jde o 41% amerických občanů s majetkem přes 1M USD) používá LinkedIn.
  • V oblasti IT je na LinkedIn 6 milionů osob s rozhodovací pravomocí ve své společnosti.

 

Výhodou LinkedIn je, že není anonymní a vždycky tak víte, s kým se propojujete. Úspěch na něm pak stojí na budování vztahů a získávání důvěry. Je však třeba do něj investovat čas.

Můžeme s klidným svědomím říct, že LinkedIn je dosud nejužitečnější profesní síť v lidské historii. A pro vás může být obrovskou příležitostí a konkurenční výhodou.

 

 

Autor: Petra Stanislava Lyková