Vyberte stránku

Digitální marketing je pro e-shop výborná a v zásadě i nutná věc. Má velmi velkou sílu a dokáže téměř okamžitě přivést na Vaše stránky nové návštěvníky a potencionální zákazníky.
Stejně však jako je silný a efektivní tak při chybném nastavení velmi rychle „spálí“ vložené peníze bez jakéhokoliv užitku.
Aby k tomuto nedošlo používají všichni profesionálové nástroje pro měření úspěšnosti nastavených kampaní. Ovšem i tyto nástroje musí být správně nastaveny, aby informace, které získáte byly opravdu relevantní.

Abyste mohli měřit návštěvnost stránek, je nutné mít nástroj, který toto udělá. Už dávnou jsou pryč doby, kdy jste si vystačili s počítadlem v patičce stránky. Dnes jsme mnohem dále. A takový nástroj dost možná již máte. Existuje jich celá řada, ale ten nejrozšířenější a navíc zdarma je Google Analytics. Ovšem je nutné jej mít správně nastaven, odfiltrován vnitřní provoz, spamy, mít nastaveny cíle a správně napojeno na marketingové nástroje.

Ukázka výstupu z Google Analytics

 

Také je třeba mít dobře nastaven i samotný marketingový nástroj, kterým může být i Facebook. Abyste mohli řídit své účty na Facebooku, ten pro vás připravil nástroj, který se jmenuje Facebook Business Manager a nejdete jej na adrese – https://business.facebook.com/.

Díky tomuto nástroji můžete mít propojeny reklamní účty, firemní FB i Instagramové stránky na jednom místě a můžete také vytvořit Facebook pixel, díky kterému Facebook, může sbírat publika návštěvníků vaší stránky a efektivně tak zaměřovat reklamy.

 

Máte připraveny tyto věci? Pokud ne, zde máte seznam, co byste měli udělat:
Google

– Založit Google Analytics

– Nastavit propojení s Google Ads

– Vytvořit cíle v Google Analytics a nastavit elektronické obchodování

– Zapnout publika, vytvořit základní publika a propojit je s reklamním účtem

– Odfiltrovat vnitřní provoz a spam roboty z návštěvnosti webové stránky

 

Facebook

– Založit Facebook Business Manager

– Propojit nebo založit firemní Facebook stránku

– Založit reklamní účet

– Nastavit údaje pro fakturace

– Vložit platební metodu

– Vytvořit Facebook Pixel a nechat jej implementovat do webové stránky

– Vytvořit první publika pro remarketing

– Založit či propojit do Manageru Instagram profil – který převést na firemní

– Máte-li e-shop se zbožím, které chcete propagovat – vytvořit katalog a propojit jej s e-shopem

 

Je toho hodně, ale toto většinou uděláte jednou a pak už se soustředíte jen na propagaci a prodej.

Pokud netušíte jak tyto věci dělat, je možné si nechat tyto věci implementovat od marketingového specialisty. Hlubší počáteční nastavení sice může stát i několik tisíc korun, ale v rámci následné propagace tato investice umí ušetřit desetitisíce a zcela jistě se vyplatí.

Pokud potřebujete pomoci, rád vám podám pomocnou ruku, nebo alespoň navedu, kde můžete tu kterou část najít.