Vyberte stránku

Napadlo vás někdy, kdo vlastně čte vaše příspěvky na sociálních sítích? Ke kolika lidem se dostanou a jaká mají jednotlivé sítě specifika? Na jejich srovnání se dnes podíváme a na závěr přidáme i pár zajímavých faktů. V následující tabulce vidíte penetraci sociálních sítí ve společnosti, tedy jaká část lidí z celkového počtu obyvatel jednotlivé sítě využívá.

V následující tabulce vidíte tržní podíl sociálních sítí, tedy podíl na provozu, který jednotlivé sociální sítě přivádějí na cílové webové stránky.

sociální síť svět (v %) ČR  (v %)
Facebook 69,52 44,53
Pinterest 13,61 35,21
Twitter 6,11 6,31
YouTube 4,38 7,77
Instagram 2,02 2,24

 

Zajímavé je i sledovat trend. Tedy jak se oblíbenost jednotlivých sítí vyvíjí v čase. První graf ukazuje vývoj penetrace sociálních sítí za poslední rok celosvětově. Druhý graf je pak pro Českou Republiku.

 

StatCounter Global – Sociální média – celý svět

 

StatCounter – sociální média – Česká republika

 

Evropské srovnání nabízí následující graf. Když uvážíme, že o extrémně vysoká čísla se v grafu starají Gibraltar, Island, Malta, Monako a Faerské ostrovy, tedy země, které mají méně obyvatel než brněnská aglomerace, tak je zřejmé, že Česká republika se svými 54 % představuje lehký nadprůměr.

 

Sociální média v Evropě

Pro srovnání sousední Německo a Rakousko mají shodně 50 %.

 

Facebook

88 % uživatelů Facebooku ho používá ze svého mobilního zařízení. Myslete na to, až na něj budete chtít publikovat rozměrné obrázky a grafy. Když k příspěvku na FB přidáte video, tak příspěvek zaznamená 600% nárůst interakcí.

Tady je pár zajímavostí v bodech

  • FB používají více ženy než muži
  • 44 % spotřebitelů připouští, že jejich nakupování je ovlivněno Facebookem
  • 26 % uživatelů, kteří klikli na reklamu také dokončilo nákup
  • Ve čtvrtek a v pátek používají lidé FB o 18 % více než v ostatní dny
  • Průměrná návštěva FB trvá 20 minut.
  • Největší provoz je na FB od 13 do 15 hodin. Po obědě.

 

Zajímavé také je, že příspěvek v 19 hodin se dočká v průměru více kliknutí než příspěvek ve 20 hodin. Je dost možné, že ve 20 hodin velká část populace přesedá k televizní obrazovce, kde právě začíná zejména v USA) hlavní vysílací čas. Reklama na FB ovšem vyjde řádově levněji než reklama v televizi. V českém prostředí bychom doporučili sázet spíš na čas do 19 hodin, protože české televizní stanice mají hlavní vysílací čas už od 19 hodin.

 

Instagram

Instagram vznikl na podzim 2010. Rok a půl na to ho koupil Facebook. Nezačlenil jeho vymoženosti do své vlastní sociální sítě, a místo toho využívá dosahu k uživatelům, kteří dávají jednoduchému rozhraní přednost před čím dál tím složitějším Facebookem. Celosvětově ho používá přes miliardu lidí, z toho více než polovina každý den.

95 % uživatelů Instagramu používá také YouTube.

75 % uživatelů Instagramu kliká na odkazovanou stránku, když značka, kterou sledují zveřejní nový příspěvek. Vypadá váš produkt na fotkách hezky nebo zajímavě? Instagram je to místo, kde takové fotky spolehlivě zúročíte.

V českém prostředí má 2,2 milionu uživatelů a víc ho používají ženy než muži. 1 200 000 žen, 1 000 000 mužů. Celá polovina, 1,1 milionu uživatelů je ve věku 13-25 let.

 

YouTube

Zejména kvůli Instagramu stojí za zmínku i YouTube. Celosvětově má 2 miliardy unikátních návštěvníků, v Čechách je to 5,6 milionů návštěvníků měsíčně, což z něj činí druhou největší platformu v Česku. Registrovaných a reagujících návštěvníků je ovšem méně.

 

LinkedIn

Má 630 miliónů uživatelů, z toho 303 miliónů je měsíčně aktivních. 63 milionů z nich zastává rozhodovací pozice. 57 % mužů, 43 % žen.

LinkedIn je kanál číslo 1 pro B2B marketing.

Největší čtenost mají na LinkedIn články, jejichž nadpis má 40 – 49 znaků. Videopříspěvky získávají komentáře pětkrát častěji než čistě textové příspěvky.

41 % milionářů (amerických) používá LinkedIn. Průměrný uživatel stráví na LinkedIn 17 minut za měsíc. 59 % uživatelů LinkedIn nikdy nepracovalo ve firmě s více než 200 zaměstnanci. Více než 90 % náborářů používá LinkedIn pravidelně.

65 % B2B společností získalo přinejmenším jednoho zákazníka skrze LinkedIn.

V České republice má LinkedIn 1,6 milionu uživatelů, a na rozdíl od Instagramu zde převažují muži nad ženami. 560 000 mužů a 520 000 žen.

 

 

Toto jsou krásně pohromadě v číslech data o sociálních sítích ve světě a u nás. Samozřejmě to není srovnání všech sociálních sítí. Pokud se podíváme do Číny, zjistíme, že místo Facebooku tam používají pro nás neznámý RenRen, místo Google zase Baidu a Youtube jim nahradí Youku. Také Twitter má vlastní alternativu Sina Weibo. Tedy v celkovém součtu může existovat více služeb, které dokáží zastínit sociální sítě známé našemu prostředí. O cenzuře těchto čínských sítí není třeba moc mluvit, to není téma tohoto článku.

Snad si z předchozích čísel vezmete nějaké rady, kdy postovat příspěvky a jak si ty které sítě u nás stojí.