Vyberte stránku

Donedávna vás mohl napadnout pro nábor nových zaměstnanců – a pravděpodobně i napadl – jen LinkedIn. Ale až budete nové zaměstnance hledat příště, vzpomeňte si i na Facebook. Vytvořte na FB inzerát, který bude cílit na specifické dovednosti, zájmy a demografické charakteristiky vašeho ideálního kandidáta.

Skvělé cílení za cenu v jednotkách tisíc korun je dokonce mnohem levnější než využití služeb personální agentury nebo inzerce na LinkedIn.

Pokud využíváte k náboru služeb personální agentury, víte, že jejich odměny za nalezení ideálního pracovníka mohou být pěkně vysoké. Takže se nabízí otázka, jestli existuje levnější způsob.

Proč třeba nehledáme zaměstnance na sociálních médiích? Když se řekne “nábor” a “sociální média”, mnozí pomyslí na již výše zmiňovaný LinkedIn. Mnoho firem i věří mýtu, že nábor se musí dělat na LinkedIn. Ale tady je na místě si uvědomit, kdo stránky LinkedIn navštěvuje a za jakým účelem. Velká skupina uživatelů LinkedIn jsou HR manageři, kteří s vámi soutěží o nové zaměstnance a lidé, kteří právě teď práci nemají a hledají nové zaměstnání. Dále na LinkedIn chodí lidé pro novinky v oboru a kvůli udržování kontaktů s lidmi z oboru.  Vaše hledání na LinkedIn však vyloučí mnohem větší množinu těch, kteří teď právě zaměstnání nehledají. Ti nejlepší zaměstnanci už zaměstnání mají. Ti nejlepší ho ani nehledají. Ale mohli byste je zaujmout a získat – jen je to třeba udělat jinak.

Jak tedy udělat nábor na FB? Facebook je platforma, na které – jak potvrzují statistiky – prakticky každý tráví nejvíce času. Celosvětově se na FB přihlašuje více než miliarda lidí každý den, v ČR to byly v roce 2018 přes 4 milióny lidí každý den.

Mohli byste samozřejmě vyzvat své zaměstnance, aby sdíleli vaši nabídku volných míst na svých FB profilech. Ale tím byste mnoho nedosáhli. Váš organický dosah na FB by byl omezen na přátele vašich zaměstnanců. Zatímco vy potřebujete lidi, kteří žijí poblíž vaší firmy. Potřebujete lidi s určitými dovednostmi. Počet lidí, kteří vyhovují podmínkám na konkrétní není příliš velký. A tak není příliš vysoká pravděpodobnost,  že vaši současní zaměstnanci mají v přátelích někoho naprosto dokonalého pro dotyčnou práci. A i kdyby měli, ten někdo může snadno váš příspěvek ve svém newsfeedu přehlédnout. Jestli to s náborem špičkových talentů do svého týmu myslíte vážně, potřebujete oslovit mnohem více odpovídajících lidí. Potřebujete FacebookAds. Jak na to?

Rozhodně musíte zaujmout vizuálně. Pár fotek, které budou ilustrovat vaši firemní kulturu a ukáží pár lidí, kteří u vás pracují. Třeba i nějaké to krátké zajímavé video. Stručně k tomu připište, jaké pozice máte volné a samozřejmě se zmiňte o bonusech, které nabízíte. Nefinanční bonusy typu sick days, home office, delší dovolená, příspěvek na posilovnu totiž často ovlivní rozhodování potenciálních zaměstnanců víc než samotná výše nabízené mzdy. Odkažte na stránku s podrobnostmi a vyzvěte zájemce, ať vám napíší. Pošlete to na svoji zeď a dejte tomu grády pomocí Facebook Ads. A právě v této chvíli přichází ke slovu cílení. Pro většinu firem je nejzásadnější místo. Takže můžete cílit geograficky na lidi, kteří se pohybují v okruhu x kilometrů od vaší firmy.

Na jakou cílíte věkovou skupinu? Pokud potřebujete někoho na začátečnické pozice, může to být někdo ve věku 20 – 26 let. A tak dále.

Mimochodem, cílit můžete i tak, jak byste do textu inzerátu rozhodně nemohli psát. Například je nemyslitelné, abyste do textu inzerátu napsali “hledáme ženu do 45 let s již samostatnými dětmi”, ale můžete vytvořit Facebook Ad, kterou uvidí právě a jedině ženy ve věku do 45 let s dětmi od 13 let výše.

Samozřejmě můžete cílit podle vzdělání, dosavadních zaměstnavatelů, oboru a zájmů. Zájmy vám vůbec hodně napoví – když budete cílit například na lidi, kteří lajkují příspěvky o programování v Javě, tak můžete vzít jed na to, že je bude zajímat pracovní příležitost související s jejich koníčkem.

 

Komu je to málo, může cílit i podle sexuálních preferencí nebo na lidi, kteří se právě vrátili ze zahraniční dovolené – třeba se sloganem: “Zase do té otravné práce? Najděte si lepší!”

Náborové kampaně přes Facebook se ukazují jako užitečné, pokud je vše děláno správně. Nemáte ještě firemní Facebook stránku? Nebo už jste k náboru nových zaměstnanců zkusili Facebook Ads? Byli jste úspěšní?