Vyberte stránku

Snad každý má rád pořádek. Zejména analytici jej milují. Není nad krásně přehledně zpracovanou statistiku nebo přehled výsledků. Tak proč nechat zdroje v Google Analytics, aby tam dělali nepořádek?

Když se podíváte na návštěvnost vašeho účtu, je možné, že tam vidíte něco takového.

Facebook zdroje v Google Analytics

Co to znamená? Ve zkratce když přijdete z mobilní aplikace Facebook, tak přijdete skrze zdroj m.facebook.com. facebook.com zase znamená webovou aplikaci. Pak tam jsou ještě zkracovače, kdy odkaz z Facebooku je komprimován. Anglicky link shim. Proto to písmenko l. To je nástroj, který Facebook zavedl v roce 2008, abych ochránil uživatele před škodlivými URL adresami. A to lm.facebook.com je zase stejný komprimátor adres, jen z mobilního zařízení.

Když to celé takhle shrneme, dost to znepřehledňuje statistiku. Musíte si vše vyfiltrovat, abyste si sečetli kolik návštěv přišlo na vaše stránky z Facebooku a co všechno na webu dělali. To je dost nepohodlné.

Podobně se s tím můžete setkat třeba i u Instagramu, Pinterestu a některých dalších sociálních sítí. Také například Heuréka vám stejným způsobem zaplní výsledky. I když tam to může být i chtěný stav. Heuréka přidává doménu třetího řádu do zdroje, abyste měli přehled z jaké kategorie dotyčný přišel. Pokud chcete mít však čistější statistiky, můžete si vytvořit další výběr dat, kde si to odfiltrujete a ten můžete používat třeba jen pro tvorbu reportů. Toto však není tématem tohoto článku. Pojďme se podívat co udělat s tím Facebookem v našich statistikách. Pojďme to uklidit.

Předtím než se pustíme do filtrace, prosím uvědomte si, že každý filtr v Google Analytics je destruktivní. Funguje jen od chvíle kdy jej nastavíte a nejde to vzít zpět. Tedy teprve od chvíle kdy bude filtr aktivní, bude vám návštěvnost upravovat  a vy to co upraví už nezměníte. 

Vstupte do nastavení Google Analytics, tam do svého výběru dat, kde zvolíte sekci Filtry. Abyste mohli zakládat nový filtr, musíte mít na to dostatečné oprávnění. Pokud tam nevidíte možnost přidat filtr, musíte požádat administrátora, aby vám oprávnění zvýšil. Přidejte nový filtr.

Typ filtru – Vlastní

Zvolit Vyhledat a nahradit

Pole filtru bude Zdroj kampaně

Vyhledávací řetězec dejte – ^.*instagram\.com$

Nahradit řetězec napište facebook

Nezapomeňte filtr pojmenovat a můžete jej kliknutím na odkaz Ověřit tento filtr nechat ověřit. Uvidíte co nejde a jak to dle vybraného filtru upraví. Pokud vše vypadá v pořádku. Filtr uložte a máte hotovo. Můžete se v budoucnu těšit na přehlednější statistiky. 

Pokud jste se někde zasekli, napište a rád poradím. 🙂