Vyberte stránku

Google Tag Manager konzultace a správa

Co to je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (zkráceně GTM) je řešení implementace značek, které poskytuje firma Google zdarma. Asi jsem Vám moc tímto popisem nepomohl, že? 🙂

Tedy pojďme hlouběji.

Tag, neboli značka je JavaScriptový kód, který se používá pro sběr a měření marketingových dat vaší webové stránky nebo mobilní aplikace a ta jsou následně posílána do služeb třetích stran. Takovými službami mohou být:

Google Analytics
Google AdWords
Twitter
Facebook

a další

Příklady takových značek jsou

Google Analytics měřící kód
Google Adwords remarketingový kód
Sklik retargetingový kód
Facebook pixel

Rozdíl mezi Google Analytics a Google Tag Managerem

Google Analytics je online řešení od společnosti Google, díky němuž můžete zaznamenávat odkud lidé přichází na vaše webové stránky a jak je používají.

Google Tag Manager je nástroj pro správu značek. Tento nástroj nezaznamenává odkud lidé přichází či jak používají vaše webové stránky. Nic z toho nedělá. GTM ve skutečnosti nezaznamenává nic. Používá se pro sběr dat a následně ta data posílá například do Google Analytics. Je používán k implementaci různých marketingových a analytických značek do vašich webových stránek.

Pokud nemáte Google Analytics (nebo jiný podobný analytický software), GTM pro Vás nejsou nijak užitečné.

Proč vůbec používat Google Tag Manager? V čem je jeho výhoda?

Nemusíte stále editovat zdrojový kód stránky

GTM vám umožní přidávat, editovat a odebírat další měřící značky do webových stránek bez nutnosti pokaždé oslovit programátora či web developera. Stačí implementovat jeden jediný kód Google Tag Manageru a následně veškeré značky se již implementují skrze tento nástroj. Ve většině případů už nebude třeba zásah programátora při implementaci či editaci nějaké měřící značky.

Skrze GTM nasadíte a otestujete značku daleko rychleji bez vytěžování programátorů webu

Každou novou značku či změnu, kterou chcete udělat máte publikovánu v řádu minut s možností vše otestovat ještě před plným vložením do stránky. Žádné čekání až bude mít programátor či IT oddělení čas.

Jeden příklad za všechny. Rozhodnete se například udělat marketingový průzkum a využít některou z dostupných služeb pro takový webový průzkum. Dotazník. Určitě jste již zažili takové vyskakující okénko, které po vás chtělo odpověď na nějakou otázku s tím, že za ní třeba na oplátku něco dostanete. Mám tedy na mysli přesně takový průzkum. Jednoduše si zaplatíte některou z dostupných externích služeb na podobný průzkum a dostanete značku, kterou si máte umístit buď na konkrétní stránku vašeho webu a nebo do celého webu. Díky GTM je publikování této značky průzkumu věcí minut a stejně tak i odebrání tohoto kódu, až se rozhodnete průzkum ukončit. Odpadá tak potřeba domlouvat se s programátorem webu, kdy na vás bude mít čas, aby značku nasadil a po akci ji zase odebral.

Díky GTM můžete využívat pokročilé možnosti měření Google Analytics

Největší výhodou Google Tag Manageru je, že můžete využít řadu implementovaných značek a funkcí GTM, které vám umožní měřit podrobněji chování návštěvníků vašich stránek v Google Analytics a získat tak pokročilý přehled o jejich potřebách a úmyslech. Samozřejmě byste toto měření mohli implementovat i díky programátorovi stránek, ale za daleko delší čas a méně flexibilně.

Například, když chcete měřit kliknutí návštěvníků na všechny externí odkazy vašich stránek. Tedy odkazy které vedou pryč z webu. Zjistíte si tak kolik návštěv odchází od vás na jiné webové stránky. Třeba kvůli inzerentům či affiliate programům. Pokud použijete Google Tag Manager, je toto měření nastaveno v řádech minut. Bez něj, musíte přidat měřící kód ke každému externímu odkazu na vašem webu, což může být časově náročné a zvyšuje se možnost chyby.

Google Tag Manager nejenže zvyšuje efektivnost implementace měřících značek, ale také vám pomáhá k prohloubení vaší webové analytiky.

Jaké služby správy Google Tag Manageru nabízím?

Díky GTM může být implementováno nezměrné množství značek a měření. Tedy neexistuje prakticky žádný limit značek, který by mohl být na vašich stránkách implementován. Přesto zde uveřejňuji příklady nejčastějších Google Tag Manager měřících možností. Obsahují nastavení nebo opravu.

– účet Google Tag Manageru
– datové vrstvy
– nastavení měření konverzních cílů
– Ecommerce měření
– pokročilé Ecommerce měření (Enhanced Ecommerce)
– zaznamenávání událostí
– měření kampaní
– měření sledování YouTube videí na webu
– měření scrollování stránky
– řešení problémů s měřením

Jak implementuji měření na vašich stránkách skrze Google Tag Manager?

Provedu audit webové stránky a Google Analytics účtu. Následně pošlu nabídku. Nabídka bude obsahovat seznam kroků a časový odhad implementace. Jakmile je nabídka potvrzena, následuje realizace.

Co potřebuji vědět předem než vám začlu zdarma nabídku?

Budu potřebovat přístup do vašeho Google Analytics účtu a Googe Tag Manager účtu, máte-li jej. Potřebuji se na účtu porozhlédnout a zjistit co tam chybí a co by mělo být opraveno. Následně vytvořím nabídku, která pokryje vaše potřeby.

Jak jsem zmiňoval dříve, díky GTM je možné implementovat stovky měření a značek a každá činnost může být jinak náročná pro implementaci. Proto je důležité předem odhadnout rozsah práce, která bude potřeba pro splnění vašich požadavků.

Kolik vás mé služby a konzultace Google Tag Manageru budou stát?

Neexistuje bohužel fixní cena. Odměna za mou práci závisí vašich požadavcích a také složitosti práce, kterou nemohu předem odhadnout bez hlubšího ponoření do vašeho Google Analytics. Je pro mě nesmírně důležité porozumět vašim požadavků před nabídkou ceny a časové náročnosti. Ovšem výchozí částka konzultačních a implementačních služeb začíná na 15 000 Kč za web.