Vyberte stránku

Jak je uvedeno v názvu, rozšíření se jmenuje Google Tag Assistant a neleznete jej na tomto odkazu

https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-assistant-by-google/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk

Samozřejmě jen pro prohlížeč Chrome. 

Co se stane nyní?

Vedle adresního řádku byste měli najít tuto ikonu

Po kliknutí se otevře okno Google Tag Assistant rozšíření, které je třeba nejdříve aktivovat. Kliknutím na tlačítko ENABLE jej aktivujete pro aktuální webovou stránku. Pokud jej chcete mít aktivní stále, postačí kliknout na ikonku tří teček v pravém horním rohu otevřeného okna Tag Assistant a zvolit volbu Auto Validation ON. Pak bude toto rozšíření aktivní na všech stránkách kde právě budete.

 

A co teď? Jak ověřím značky?

 

Po načtení vámi zvolené stránky bude ikonka tohoto rozšíření měnit svou barvu. Když na ní kliknete vypíší se vám všechny značky Google vložené do stránky.

 

Jak vidíte na obrázku, nejen značka Google Analytics, ale také remarketingová značka Google Ads nebo značka Google Tag Manageru, Google Optimize a další. 

Ikonka svou barvou indikuje stav dané vybrané značky.

Zelená ikonka – vše je naprosto v pořádku.

Modrá ikonka – indikuje značku, která nemá sice žádné velké ani malé implementační chyby, přesto se jedná o nějakou nestandardní implementaci. 

Žlutá ikonka – označuje značku s drobným implementačním problémem, který by měl být opraven co nejdříve

Červená ikonka – značí vážný implementační problém, který by měl být urychleně opraven

 

Máte-li tam tedy značky zelené nebo modré, můžete implementaci považovat za správnou. 

Pokud narazíte na chybu, kliknutím na zvolenou značku uvidíte podrobnosti stavu a i doporučení jak značku optimalizovat, aby bylo vše v pořádku. 

Toto je krátké představení tohoto rozšíření, které je velkým pomocníkem pro kontrolu implementace Google značek. Tento nástroj dokáže také nahrávat jaké značky se spouští při nějakém průchodu stránkou, což může hodně pomoci při hledání problémů s měřením Google Analytics.

To si však nechám na nějaký samostatný článek.