Vyberte stránku

Míra okamžitého opuštění (bounce rate) je jedna z důležitých metrik pro vyhodnocení návštěvnosti webové stránky. Základem je měření okamžitého opuštění, což je návštěva jedné stránky webu. Jinými slovy, server Analytics obdrží od návštěvníka pouze jediný požadavek, například když otevře jednu stránku vašeho webu a bez toho aby na ní cokoli provedl (cokoli co by vyvolalo další požadavek na server Analytics) z ní odejde. 

Míra okamžitého opuštění jsou návštěvy jedné stránky vydělené všemi návštěvami. Tedy procento všech návštěv vašeho webu, při nichž návštěvníci zobrazili jedinou stránku a vyvolali jediný požadavek na server Analytics.

Asi nemusím moc popisovat k čemu je to dobré. Pokud vlastníte například e-shop a Míra okamžitého opuštění je vysoká, například 60-70%, jasně to ukazuje, že je něco strašně špatně. Lidé by měli prohlížet produkty, tedy na webovém e-shopu se pohybovat, porovnávat produkty a ideálně zakoupit produkt. To vše vyžaduje aktivitu uživatele na webu. Klikání, hledání a další akce, které vyvolají požadavky na server analytics. Pokud to nečiní, nezaujali jste je. 

 

 

hodnota-bounce-rate

Míra okamžitého opuštění v Google Analytics

 

Ale není pravidlem, že vysoká Míra okamžitého opuštění je automaticky špatně. Pokud máte například informační webovou stránku, kde příchozímu sdělíte vše potřebné, předáte telefonní kontakt a informaci, navíc se jedná jen o jednostránkový prezentační web, vysoká Míra okamžitého opuštění je naprosto pochopitelná.

Záleží tedy na tématu vaší webové stránky. Míra okamžitého opuštění lze upravit úpravou webové stránky a jejím obsahem stejně tak i zacílením reklamních aktivit. Ano, v marketingu je Míra okamžitého opuštění jedním z důležitých faktorů vyhodnocení efektivity kampaně. Pokud totiž přivádíte na webovou stránku návštěvníky z kampaní a standardní Míra okamžitého opuštění je na stránce 35%, poté můžete porovnat jak reagují na tuto stránku návštěvníci přirození a zaplacení reklamní kampaní. Ideálním stavem je, že hodnoty jsou minimálně podobné. Většinou tomu tak ale nebývá. Ale snadno si můžete porovnat i kampaně mezi sebou a vyhodnotit si, že investice do některého marketingového kanálu přináší publikum, které je obsahem více zaujato než jiný marketingový kanál.  

Pokud však máte skutečně jednostránkový informační web a i tak vás zajímá jestli návštěvník text čte, nebo ze stránky odejde už po přečtení nadpisu, i toto je možné a lze i na jednostránkovém webu měřit Míru okamžitého opuštění. 

V některém z budoucích návodů vám ukáži jak na to.