Vyberte stránku

Každý toho chce jednou dosáhnout! Najít rovnováhu mezi vydanou energií, časem a investovanými penězi.

Velké firmy i malé podniky mají stejný cíl a tím je především spokojený zákazník, který firmě přináší finanční zisk. Jak tedy zvyšovat prosperitu  firmy, abychom současně jednali šetrně s časovými i peněžními prostředky? Pojďme hledat inspiraci ve světě marketingu.

Co je doma, to se počítá

Když chce firma ušetřit, většinou začne škrtat náklady. Jednou z větších položek jsou náklady na zaměstnance. Mnozí z nich jsou následně stavění do rolí, kdy vykonávají práci, kterou by obsáhli i dva nebo tři další lidé. Ale co je doma, to se počítá. Jenže v tomto případě tato úměra  ne vždy platí.

Zaměstnanec je jednou z hlavních sil podniku. Pro jeho perfektní výkon je třeba dobré platové ohodnocení, poskytnutí zajímavých benefitů nebo i dostatek odpočinku. V neposlední řadě je více než vhodné, aby vykonával práci, které opravdu rozumí a vyniká v ní.

Pokud bude chtít firma (zejména menšího rázu) zaměstnat samé odborníky, může se dostat do nesnadné finanční tísně. Každý najatý specialista s sebou nese poměrně vysoké náklady.

Lépe si vše vysvětlíme na dvou modelech marketingu.

Co je interní marketing?

Jednoduše řečeno se jedná o způsob fungování firmy, kdy si vše zajišťuje sama. Nevyužívá externí spolupráce a má pouze zaměstnance na svých konkrétních pracovních pozicích.

Marketing rozhodně nepatří mezi koníčky, kterými by se každý podnikatel s oblibou zabýval. Nutnost marketingového myšlení lidé pociťují často, když už je pozdě. Firmě se nedaří, zaměstnance práce nebaví a vedení podniku si láme hlavu, jak dál firmu rozvíjet.

Firmě se daří bez problémů, a tak marketing neřeší téměř vůbec. To je ale škoda, protože právě v tuto chvíli nastává skvělá možnost lépe řešit brand jako takový.

Co je outsource marketing?

Outsourcing přivádí do firmy určitou formu spolupráce, jakéhosi firemního partnerství. Znamená, že část zodpovědnosti z aktivit firmy převedeme smluvně na někoho jiného (většinou na agenturu). Jedná se o externí zajištění služeb.

Jak funguje outsourcing?

V první řadě šetří firmám peníze a čas. Je to sice otřepané klišé, ale hned si vysvětlíme, proč to tak opravdu je.

Outsourcing nabízí kompletní služby v daném oboru. Výhoda spočívá v tom, že firma nemusí obsadit hned několik pracovních pozic, ale prostřednictvím agentury získá celý tým odborníků za zcela odlišné finanční náklady.

Ukažme si to na správě sociálních sítí. Pokud chcete mít opravdu kvalitní a vysoce profesionální řešení, je nutné zajistit pro postování příspěvku copywritera, specialistu na výkon, analytika a dále také fotografa nebo kameramana, případně grafika. To je minimálně 5 zaměstnanců. Všem je nutné pravidelně posílat výplatu a zajistit jim potřebné zázemí. Kdežto služby agentury využijete a platíte pouze v případě, že danou práci opravdu potřebujete. Lidé v agentuře se každý zvlášť specializují na svůj obor a pravidelně se vzdělávají. Čekat na kompletní práci jednoho člověka stojí v důsledku víc než se zdá.

Co můžete díky outsourcingu získat?

Interní marketing plný profíků je jistě nejlepší, co může firmu potkat, ale zejména pro menší firmy, je mnohdy  finančně neúnosný.

Outsourcing odborníků

Mezi významné benefity, které můžete získat při spolupráci s externí firmou, patří její zkušenosti a specializovaní odborníci. Jelikož agentury pracují na několika odlišných projektech a neustále řeší nové zakázky, získávají nové zkušenosti a rozvíjí se v mnoha oblastech současně. Outsourcing  vám také přináší jednu důležitou výhodu – efektivně šetří váš čas. A všichni víme, že času je dnes opravdu málo.

Zvládnete si  marketing dělat sami?

Ano, zvládnete. Než se mu začnete naplno věnovat, zvažte všechny klady a zápory. Položte si důležité otázky. Mám dostatek času? Budu schopen být opravdu efektivní? Rozumím marketingu natolik, že si jej jsem schopen zajistit sám a investovat potřebné finance?

Stále platí, že nic není zadarmo. Ani interní marketing ne. Buď to časově odskáče někdo z firmy, kdo tím pádem bude muset ubrat na výkonu někde jinde nebo vy sami zaplatíte velkou časovou daň i peníze. Tak či tak to pocítí vaše finanční oddělení.

B-effective

Marketing stavíme na reálných číslech a ne na domněnkách. Jelikož se v této sféře pohybujeme již mnoho let, načerpali jsme velice cenné zkušenosti. Každý projekt je pro nás výzva a my hledáme co nejvíce efektivní řešení.

Jaké nástroje nám k tomu slouží?

“Jsme specialisty v marketingu. Spolupracujeme s řadou odborníků z různých profesních odvětví. Všechny akce vyhodnocujeme s ohledem na efektivitu a především komunikujeme s klientem. Často se totiž setkáváme, že tato zdánlivě běžná dorozumívací nutnost, není vůbec ničím standardním.”

B-effective.cz se v rámci outsourcingu zaměřuje na sociální sítě, videa a webovou analytiku. Propojuje odborníky z různých oborů a vytváří z nich profesionální tým. Agentura uplatňuje synergický princip – tedy víc hlav, více ví.

Přemýšlíte, že by outsource marketing mohl být zajímavým řešením pro vaši firmu? Zastavte se v B-effective na nezávaznou konzultaci. Ukážeme vám všechny možnosti outsourcingu a zodpovíme vaše otázky.