Vyberte stránku

Pokud nevíte, co to ten Google Tag Manager je, a k čemu by vám mohl být, doporučuji vám přečíst můj předchozí článek „Google Tag Manager – co to je?“

Upozornění – tento návod je poplatný době vzniku článku a věci na internetu jsou nestálé. Je možné, že společnost Google registrační proces upraví nebo doplní. Pokud se tak stane a vy zjistíte nesrovnalosti s mým článkem, prosím informujte mě, rád návod aktualizuji.

Jak nainstalovat GTM

Přihlaste se svým účtem Google, například tím, co používáte pro Google Analytics, na této stránce.

https://tagmanager.google.com

Pokud nemáte založený žádný účet, automaticky vás to přesune do sekce vytvoření nového účtu.

založení GTM 1

Název účtu můžete použít jakýkoli. Ideálně název společnosti.

Jako zemi zvolte Česko a klikněte na tlačítko „Pokračovat“.

Tvorba GTM 2

 

V každém účtu musí být tzv. kontejner, kde budou kódy pro konkrétní webovou stránku. Jedna stránka – jeden kontejner. Název kontejneru je opět na vás, ale ideálně by to měla být adresa webové stránky nebo název stránky, abyste jednoznačně věděli, oč se jedná.

Vyberte WEB, pokud bude kontejner určen pro měření webové stránky. Jak zde vidíte, lze GTM použít i pro iOS aplikaci, Android nebo AMP stánky.

Pak jen odsouhlasíte podmínky a bude vás čekat stránka s informacemi o kódu, který je potřeba implementovat do vašich webových stránek.

založení GTM 3

Jak se v zobrazeném oknu píše, kód předejte správci stránek, aby jej umístil na nejvyšší možnou pozici ve značce <head> vaší stránky a druhý kód v pořadí těsně za úvodní značku <body>.

Pokud si okno omylem zavřete, můžete si jej kdykoli zobrazit kliknutím na ID kontejneru, které najdete v pravé horní části GTM profilu.

založení GTM 4

Jakmile bude značka přidána na vaše webové stránky, můžete začít s publikováním značek. K tomu můžete využít některý z mých dalších návodů.

Další články o Google Tag Manageru