Vyberte stránku

Dnes lze na webové stránce měřit prakticky vše. Co je k tomu potřeba? Když chcete do stránky přidat nějakou jinou online službu (například nějaké průzkumy či dotazníky), je nutné webové stránky doplnit o pár řádek kódu, který tuto službu zavolá. To je celé. A jak do toho zapadá Google Tag Manager?

Definice Google Tag Manageru říká:

Google Tag Manager (GTM) je systém pro správu měřicích kódů na webových stránkách. Jeho princip je takový, že se na web umístí pouze jeden kód a poté se již prostřednictvím webového rozhraní vkládají jednotlivé měřicí kódy.“

Tato definice je přesná a nemám k ní už moc co doplnit. Tedy spíše lehce rozvedu detaily.

google tag manager

Pokud potřebujete do webové stránky umístit nějaký kód, ať již měřící značku, a nebo nějakou externí službu, musíte požádat programátora či administrátora stránky. Někdy to udělá obratem, někdy se k tomu dostane až za týden. Pokud například vložíte do stránky kód, který každému návštěvníkovi zobrazí okno s možností přihlášení se do nějaké soutěže, musíte se s programátorem domluvit, aby kód vložil v konkrétní den, kdy chcete soutěž pořádat. Ukončení zrovna tak.

U Google Tag Manageru toto odpadá. Programátor umístí na webovou stránku jeden jediný kód vašeho Google Tag Manageru. A tím je z jeho strany vše hotovo. Díky GTM si pak snadno můžete jednoduchou značku přidat, a nebo odebrat. Sami, za minutu, a bez potřeby rezervovat čas programátora a ověřovat, že vše včas udělal.

To je vše. Samozřejmě můžete díky GTM získat daleko více informací. Příklad výše popisuje efektivní využití GTM pro marketéry. Ušetříte čas i peníze. A Google nabízí tento nástroj zdarma.

Pokud jej nemáte, směle do toho.

Jak založit Google Tag Manager popisuji v článku „Založení Google Tag Manageru“.